OMNIA

„Ai carte, ai parte!” de câştigul dezvoltării personale şi profesionale, susţin elevii

decembrie 13th, 2017 | de Husi Pe Surse
„Ai carte, ai parte!” de câştigul dezvoltării personale şi profesionale, susţin elevii
Local

Colegiului Naţional „Cuza Vodă” Huşi, care, împreună cu profesorul lor coordonator, Crăsneanu

Diana-Gabriela au participat marţi, 12.12.2017 la o întâlnire interactivă în spaţiul bibliotecii
„Mihai Ralea” Huşi, unde au putut să îşi spună punctul de vedere legat de rolul pe care îl are
educaţia în viaţa lor, în cuvinte şi imagini.
Cărţile sunt resursa inepuizabilă utilizată în lărgirea orizontului cunoaşterii şi dezvoltării
armonioase a creierului şi personalităţii. Toate avantajele educaţiei au fost aduse în discuţie, cu
un mare entuziasm şi implicare neaşteptată din partea tuturor elevilor prezenţi.

S-au dezbătut şi modalităţile prin care este, astăzi, depăşită lectura şi dezavantajele aduse de înlocuirea cărţii prin alte mijloace în care nu găsim aceleaşi sfaturi, înţelepciune sau o bază solidă pe care să se aşeze restul culturii noastre.

Educaţia a putut fi abordată şi din punct de vedere istoric cu sprijinul membrilor de proiect din cadrul acestei activităţi, domnii profesori de istorie Grecu Andrei şi Darie Dumitru. Aceştia au susţinut un discurs amplu în care au evidenţiat evoluţia educaţiei încă din cele mai vechi timpuri şi până în prezent, neuitând să îi implice şi pe elevi în dialog.

download

Elevii au aflat care era sensul iniţial al expresiei „Ai carte, ai parte!” şi au putut să o definească în contextul sensului actual strâns corelat cu beneficiile educaţiei. De avantajele acestei activităţi au beneficiat şi elevii Şcolii Gimnaziale Hoceni şi Avereşti, cât şi elevii Şcolii Gimnaziale „Ion Creangă” Huşi, colaboratori ai proiectului. Cu toţii au realizat desene, planşe, semne de carte şi referate personale pe tema proiectului.

Elevii au avut ocazia de a dărui şi semne de carte cu citate legate de educaţie, confecţionate de ei, tematica cromatică a atelierului de creaţie fiind liberă, pentru ca elevul să poată alege ce i se potriveşte şi să transmită mai departe cititorilor bibliotecii.

download (5)

Impactul temei a fost unul puternic, dovedit de implicarea extrem de activă a elevilor care au răspuns apelului şi întrebărilor lansate unii altora. Fiecare a venit cu câte un aport, fie verbal, fie prin desene, semnificativ şi nuanţat pentru ideea dorită a fi propagată.

La sfârşitul activităţii o parte dintre elevi, care încă nu aveau permis la bibliotecă, şi-au făcut unul, pentru a se putea reîntoarce pe Tărâmul cuvintelor.

Comments

comments