OMNIA

,,Campioni în lumea poveştilor’’-ediţia a-VI-a

aprilie 4th, 2019 | de Husi Pe Surse
,,Campioni în lumea poveştilor’’-ediţia a-VI-a
Local

 

Miercuri, 3 aprilie, începând cu orele 16.30, la Grãdiniţa cu Program Prelungit Nr.10 Huşi a avut  loc Simpozionul şi Concursul National ,,Campioni în lumea poveştilor’’,Ediţia a-VI-a, care face parte din CAER 2019  – Nr.3016 / 9.01.2019,Poziţia 2227..Proiectul este iniţiat şi coordonat de doamnele educatoare Turbatu Nina şi Calancea Alina-Gabriela de la Grãdinița cu P.P. Nr. 10 – HUȘI.

Activitatea face parte din Proiectul educativ ,,Cuvinte potrivite’’,desfãşurat în parteneriat cu Biblioteca Municipalã ,,Mihai Ralea’’ – Huşi; Grâdiniţa cu P.P. Nr. 5 Vaslui; Școala Gimnazialã nr.1, Sat Crețeştii de Sus, şcolile gimnaziale şi grãdiniţele din municipiul Huşi şi cu instituţii de învaţămant din alte 25 judete ale tarii ,după cum urmează:Argeş, Bihor,Braşov, Bistriţa Nãsãud, Botoşani, Buzãu, Bucureşti; Cãlãraşi, Constanţa, ClujNapoca, Ilfov, Iaşi, Ialomita, Mehedinţi, Hunedoara, Neamţ, Olt ,SatuMare, Sãlaj, Suceava, Teleorman, Timiş, Tulcea, Vâlcea, Vrancea, Vaslui.

 

TEMA SIMPOZIONULUI :,,Strategii didactice clasice şi moderne de abordare a prozei literare pentru copii ȋn ȋnvățământul preşcolar şi primar’’

  1. Referate şi comunicări ştiinţifice care să vizeze tema simpozionului.

2.Exemple de bună practică (proiecte didactice, proiecte educaţionale, proiecte pentru opţionale).

Totodata se va desfasura si faza I locala de jurizare a concursului de creatie dupa care vor urma celelalte faze ale concursului:

19 Aprilie 2019 – Faza II –  Regionalã a concursului ,,Campioni în lumea poveştilor’’ – Secţiunile II şi III;

24 Mai 2019 – Faza III – Naţionalã a concursului ,,Campioni în lumea poveştilor’’ – secţiunile II si III.

10 – 14 iunie 2018 – Scrierea diplomelor,expedierea diplomelor,evaluarea activităţii 

          SCOPUL CONCURSULUI : Stimularea interesului pentru lectura individuală şi colectivă (şi / sau după imagini) în rândul preşcolarilor şi elevilor în vederea dezvoltării şi activizării vocabularului şi a dobândirii tehnicilor de muncă intelectuală.Oferirea de suport pentru reuşita şcolară,în ansamblul ei şi valorificarea aptitudinilor şi talentelor personale ale copiilor.

 OBIECTIVELE CONCURSULUI

O.1. Crearea oportunităţii unui schimb de experienţă între cadrele didactice din 25 judeţe ale ţării pe tema  ,,Textul literar – receptare,decodare,interpretare,creare:aplicaţii pentru copiiide vârstã preşcolarã şi şcolarã micã’’

O.2.  Valorificarea experienţelor pozitive si a exemplelor de bune practici obţinute în cadrul procesului instructiv-educativ;

O.3. Identificarea copiilor cu imaginaţie creatoare şi aptitudini artistico-plastice în scopul acordării de sprijin pentru dezvoltare;

O.4. Stimularea creativităţii şi originalităţii în realizarea unor lucrări artistico-plastice şi practice;

O.5.Antrenarea unui număr cât mai mare de copii preşcolari şi elevi în activităţi extracurriculare

Activitatea a debutat cu un mic program artistic sustinut de copiii grupelor mari.

„Asistăm în ultimii ani la o scădere a interesului faţă de lectură,atât în rândul elevilor,cât şi în rândul adulţilor,televizorul,calculatorul,contribuind substanţial la diminuarea interesului pentru carte.Sunt copii care nu au intrat niciodată într-o bibliotecă sau nu au acasă o bibliotecă – unul dintre motive fiind lipsa de interes a părinţilor faţă de acest domeniu,de aceea,instituţiile de învăţământ sunt cele care trebuie să stimuleze copiilor interesul şi dragostea pentru,,citit’’,luându-i ca parteneri şi pe părinţii acestora în demersul lor.

Aflat în lumea cărţilor,copilul se regăseşte în lumea jocului şi a jucăriei,a poveştilor cu Feţi- Frumoşi şi Ilene Cosânzene sau în lumea micilor vieţuitoare pe care le iau în joaca lor.

Prin ilustraţiile viu colorate ale textelor literare,cărţile pentru copii atrag şi incită curiozitatea preşcolarilor,invitându-i involuntar pe firul peripeţiilor distractive ale pesonajelor acestora.

Acest proiect îşi propune să trezească în sufletele fragile şi avide de cunoaştere ale preşcolarilor şi elevilor dorinţa de a pătrunde ,încă de mici,în universul liniştit al bibliotecii,respectul faţă de carte şi faţă de cel care a scris-o.Astfel,cartea va deveni prietena cea mai dragă şi de nedespărţit a copiilor,o făgăduinţă,o bucurie, o călătorie prin suflete,gânduri şi frumuseţi,aşa cum afirma autorul ,,Cuvintelor potrivite’’,Tudor Arghezi.Dorim de asemenea,prin schimbul real de experienţă dintre participanţi,să-i convingem pe copii de valoarea culturală şi spirituală a cărţii,să-i determinăm să descopere si să înţeleagă că ele sunt rodul marilor spirite ale omenirii,ca ele pot deveni cei mai fideli prieteni şi mentori.

Existã întotdeauna o poveste cu un copil care sã o rosteascã în paşii lui spre visare,o poveste pentru oameni ca noi, mereu grãbiţi, mereu alergând pe drumuri individuale…iar noi, cadrele didactice avem datoria sã identificãm de timpuriu,din marea masã a copiilor pe aceia care dispun de potenţial creativ într-o mai mare mãsurã şi de a-i îndruma şi încuraja în demersul lor, cãlãuzindu-i într-o lume minunatã, aceea a operelor valoroase din literatura pentru copii.Ȋn acest sens am acţionat în vederea educãrii la copii a dragostei pentru literatura,pentru carte,în general,sã-i invãţam sã cunoascã activitatea unei instituţii de culturã care le poate influenţa benefic propria formare.”  a declarat un reprezentat de la Grãdiniţa cu Program Prelungit Nr.10 Huşi

20190403_165111 20190403_170044 20190403_170901 20190403_183149 20190403_183201 20190403_183221 IMG-20190403-WA0027

 

 

Comments

comments