OMNIA

De ce sa ne ferim de grasimile saturate

ianuarie 30th, 2020 | de husipesurse
De ce sa ne ferim de grasimile saturate
Lifestyle

Daca incerci sa iti mentii o anumita greutate si urmaresti ce mananci, ai auzit probabil de nenumarate ori ca trebuie sa eviti grasimile. Acest lucru e partial adevarat in sensul ca exista si unele grasimi de care corpul tau are nevoie. Cele pe care trebuie sa le eviti se numesc grasimi saturate. Din a doua categorie fac parte grasimile nesaturate, adica grasimi de care nu trebuie sa te feresti.

Cum iti dai seama care sunt grasimile saturate si care sunt cele nestaurate?

Principala diferenta intre acestea este ca cele nesaturate (ex: uleiurile de gatit) nu trec in stare solida la temperatura camerei asa cum trec cele saturate (ex: untul).

De ce trebuie sa eviti grasimile saturate:

  • duc la cresterea colesterolului rau
  • pot provoca boli ale inimii sau chiar infarct
  • pot provoca diabetul de tip 2
  • vei lua in greutate

Unul dintre principalele motive pentru care ar trebui sa consumi cat mai putine grasimi saturate, spre deloc, este acela ca au ca principal efect cresterea colesterului rau (LDL).

Odata cu cresterea colesterolului rau pot aparea o serie de probleme pentru sanatatea ta. Circulatia sangelui poate fi ingreunata astfel incat iti va creste tensiunea arteriala, iar inima va trebui sa bata mai tare pentru a putea impinge sangele in tot organismul.

Atunci cand nivelul de colesterol este mult prea mare se poate ajunge chiar si la infarct sau la unele boli ale inimii care nu se pot trata sau care se vindeca foarte greu.

Trebuie sa eviti grasimile saturate pentru ca excesul te va face sa iei in greutate. Acest lucru reprezinta in primul rand un pericol pentru sanatatea ta. In al doilea rand te vei simti pus in dificultate atunci cand faci efort sau unele miscari. Poti ajunge chiar la obezitate.

La randul ei, obezitatea creste riscul de a face diabet zaharat de tip 2. Majoritatea celor care sufera de acest tip de diabet au o greutate peste limita normala. Corpul produce insulina necesara insa obezitatea prezinta rezistenta la aceasta. Din acest motiv, insulina produsa de corp nu este suficienta si trebuie suplimentata.

La finalul articolului mai trebuie mentionat un lucru extrem de important. Desi pare ca ai liber la grasimile nesaturate, considerate sanatoase, trebuie sa stii ca e indicat sa le consumi doar pe cele naturale.

Grasimile nesaturate artificiale fac mult mai mult rau decat cele saturate, naturale. Unii medicii recomanda consumarea ocazionala de grasimi naturale saturate daca acestea provin din surse sanatoase.

Medicii si nutritionistii recomanda ca aportul de grasimi saturate din hrana zilnica sa nu depaseasca 10%, dar in acelasi timp nu trebuie sa depaseasca nici doza zilnica maxima recomanda de grasimi, in general. Asta inseamna ca daca intr-o zi mananci foarte mult, nu trebuie sa treci peste o anumita cantitate de grasimi, chiar daca ramai in procentul de 10% amintit anterior.

Trebuie retinut ca exista si grasimi naturale nesaturate care nu sunt tocmai sanatoase, potrivit ultimelor studii realizate. In acest sens pot fi amintite uleiurile de palmier si cocos.

Comments

comments