OMNIA csm husi tenis

Mădălina Huzum: PASI ESENTIALI PENTRU O IMUNITATE PUTERNICA

octombrie 19th, 2016 | de husipesurse
Mădălina Huzum: PASI ESENTIALI PENTRU O IMUNITATE PUTERNICA
Local

Tranzitia dintre anotimpuri si instalarea sezonului rece duc inevitabil la slabirea organismului si la scaderea imunitatii. Pentru a preveni sau trata eficient aparitia eventualelor semne, m-am gandit sa va vin in ajutor cu cateva informatii care sper sa fie folositoare.

Apartamente in regim hotelier Husi - Omnia

1. Consumati proteine de calitate!

Incep prin a va spune ca zilele trecute am citit undeva si am retinut faptul ca acest termen de proteina provine din limba greaca (“proteios”) si se refera la “principal” sau de “prima importanta”. Asadar, proteinele sunt de baza intr-o alimentatie sanatoasa, ne ajuta sa ardem mai usor grasimile, mentin masa musculara si implicit, ne ajuta sa avem un organism mai rezistent. De aceea, este bine sa optati intotdeauna pentru proteine usoare precum peste, carne de pui, de curcan, urda, branza de vaci, telemea, oua, lactate. Nu uitati sa adaugati alaturi si o portie de legume.

2. Nu ocoliti grasimile!

Si aici ma refer la grasimile bune, bineinteles! Incercati sa va feriti de grasimile prelucrate si introduceti-le in alimentatie pe cele care va hranesc corpul si va ajuta sa faceti fata mai usor acestei perioade. Consumati cu incredere oleaginoase (nuci, migdale, seminte de orice fel) la micul-dejun sau ca si gustare intre mese, iar la prepararea mancarii folositi ulei de masline sau ulei de cocos, in acest fel fiind siguri ca v-ati luat si doza zilnica de acizi grasi (Omega-3, Omega-6).

3. Fructe si legume – sursa buna de antioxidanti!

Antioxidantii sunt substante care lupta impotriva radicalilor liberi, protejeaza organismul de boala si ne mentin pielea tanara si frumoasa. Este indicat sa consumam ce este de sezon, de exemplu resveratrolul pe care il contin strugurii reprezinta unul dintre cei mai puternici antioxidanti, care creste capacitatea de autoaparare celulara, protejeaza sistemul cardiovascular si incetineste procesul de imbatranire. Consumati fructele si legumele ca atare, in stare cruda sau preparate intr-un mod cat mai sanatos.

4. Timp pentru sport!

Sunt de parere ca miscarea este cea mai buna arma cu care putem lupta impotriva unui sistem imunitar slabit. Un mod de viata activ ne ajuta sa prevenim racelile dese si frecvente, ne face sa fim mai increzatori, mai pozitivi si mai plini de energie. Nu este greu si nici imposibil, alocati-va macar 30 de minute in fiecare zi si gasiti o forma de miscare care sa va aduca placerea si zambetul pe buze.

5. Mai putin stres, mai mult somn!

Stresul este principalul dusman al imunitatii. Este adevarat ca fiecare dintre noi are probleme, griji si sarcini de indeplinit zilnic, insa este foarte important cum privim lucrurile. Sa fim mai optimisti, sa vedem partea plina a paharului, caci orice se rezolva intr-un anumit moment. Un somn bun, o alimentatie corecta si mai multa atentie la propria persoana poate face diferenta!

 

Urmăriți sfaturile Mădălinei pe blogul ei personal: Mădălina Huzum

Comments

comments