OMNIA

Mesajul deputatului Caciula cu ocazia Sarbatorilor Pascale Catolice

aprilie 1st, 2018 | de Husi Pe Surse
Mesajul  deputatului Caciula cu ocazia Sarbatorilor Pascale Catolice
Local

„Fie ca Sfanta Sarbatoarea Invierii Domnului sa va aduca in case cele patru taine divine: incredere, lumina, iubire, speranta! Lumina Pastelui sa patrunda in sufletul si in inimile voastre astfel incat sa va bucurati de minunea Invierii Domnului nostru Iisus Hristos! Va doresc tuturor Sarbatori luminate si un Paste fericit! Hristos a inviat! Cu pretuire si respect!“- Deputat PSD Aurel Caciula

Amintim: Paștele (latină pascha; ebraică פסח, pronunțat pessach pentru Paștele evreiesc,ebraică פסחא, în forma arameică, pronunțată pascha pentru Paștele sau Paștile creștine; greacă Πάσχα) este o sărbătoare religioasă anuală de primăvară cu semnificații diferite, întâlnită în creștinism și iudaism. Unele obiceiuri de Paști se regăsesc, cu semnificație diferită, în antichitatea anterioară religiilor biblice, atingând astăzi o mare diversitate culturală, în funcție de particularitățile religiei adoptate.

Cuvântul Paști provine în limba română din forma bizantino-latină Pastihae a cuvântului de origine ebraică Pasah („a trecut”), poate moștenit de evrei de la egipteni. Evreii numesc Pesah (Paște) — sărbătoarea libertății sau a azimilor, — sărbătoarea lor anuală în amintirea evenimentelor relatate în Biblie ale trecerii prin Marea Roșie și a eliberării lor din robia Egiptului (Ieșirea XII, 27), care se prăznuiește la 14 Nisan și coincide cu prima lună plină de după echinocțiul de primăvară.

Termenul ebraic de Paști a trecut prin forma lui aramaică – Paskha פסחא (folosită până azi în ebraică pentru a denumi Paștile creștine) în vocabularul creștin pentru că evenimentele istorice care sunt comemorate în sărbătoarea creștină, adică patimile, moartea și Învierea Domnuluiau coincis cu Paștele evreilor din anul 33. Obiectul sau motivul Paștilor creștine a devenit cu totul altul decât al Paștilor evreilor, care fusese la vremea respectivă celebrat de Isus și apostoli, între vechea sărbătoare iudaică și cea creștină nefiind ulterior, după o parte din teologii creștini, altă legătură decât una de nume și de coincidență cronologică.

Comments

comments