OMNIA csm husi tenis

Vitamine și minerale pentru dinți sănătoși

mai 21st, 2021 | de husipesurse
Vitamine și minerale pentru dinți sănătoși
Lifestyle

Știai că o dietă echilibrată asigură corpului toate mineralele și vitaminele de care are nevoie pentru dinții și gingiile sănătoase? Dacă ești gata să-ți adaugi în dietă ingrediente benefice, acest articol te va ajuta să înțelegi ce minerale și vitamine pot sprijini sănătatea dinților și a gingiilor, și ce alimente le conțin.

8 minerale și vitamine esențiale pentru dinți

Calciu

Calciul este unul dintre cele mai importante minerale necesare pentru a întări smalțul dinților și oasele maxilarului. În plus, calciul ajută la menținerea unui sistem osos sănătos și a funcționării sistemelor vitale ale corpului uman.

Surse: produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi (iaurturi și brânzeturi), lapte, boabe de soia și orez îmbogățite cu calciu, somon și sardine, semințe de susan, migdale și legume cu frunze de culoare verde închis.

Vitamina D

Este cea mai bună vitamină pentru refacerea smalțului dinților. Ajută corpul să absoarbă calciul, crescând densitatea minerală a oaselor și a dinților.

Surse: lapte, băuturi din soia și orez, pește gras, conserve de ton.

Nu uita că organismul poate produce în mod natural vitamina D atunci când este expus la lumina soarelui. În plus, poți completa aportul de vitamina D cu alimente îmbogățite și suplimente de multivitamine.

Cantitatea recomandată de vitamina D necesară pentru menținerea sănătății bucale este de 5000-6000 UI pe zi. Oamenii care trăiesc în climă rece au nevoie de mai multă vitamină decât cei care trăiesc în climă caldă.

Potasiu

Acest element îmbunătățește densitatea minerală a oaselor și a dinților. Funcționează cel mai bine atunci când este asociat cu magneziu pentru a preveni aciditatea din sânge. Acest lucru este important deoarece mediul acid previne absorbția calciului de către țesuturile dentare.

Surse de potasiu: banane, roșii, brânză, cartofi, cartofi dulci, avocado și prune uscate.

Fosfor

Fosforul susține calciul în mineralizarea oaselor și a dinților. Acest mineral se găsește în fructele de mare (scoici și creveți), precum și în sardine, cod, ton și somon.

De asemenea, poți obține fosfor din soia, linte și semințe de dovleac. Există mult fosfor în carnea de vită, porc și brânză.

Vitamina K2

Vitamina K2 este principala vitamină ce ajută în sângerarea gingiilor. Deficiența sa poate încetini procesele de vindecare ale organismului și poate crește probabilitatea de sângerare.

Vitamina K2 ajută la blocarea substanțelor care dăunează oaselor și, de asemenea, promovează producția de osteocalcină proteică, care menține rezistența oaselor și a dinților.

Surse de vitamina K2: brânză și verdeață cu frunze (coli și varză de Bruxelles, spanac, pătrunjel și broccoli).

Alternativ, poți crește aportul de vitamină K2 cu suplimente de vitamine.

Vitamina C

Această vitamină este un puternic antioxidant. Te va ajuta să vă consolidezi gingiile și țesuturile moi din gură, să le protejezi împotriva gingivitei și să preveniți pierderea dinților.

Surse: Citrice, cartofi, ierburi, coacăze negre și ardei gras.

Magneziu

Magneziul echilibrează metabolismul calciului și protejează organismul de oboseală. Magneziul, împreună cu calciul, contribuie la formarea corectă a structurii dinților. Aceste elemente sunt dependente unul de altul. Cu cât obții mai mult calciu, cu atât ai nevoie de mai mult magneziu.

Magneziul este important în metabolismul celular. În plus, există o legătură între deficitul de magneziu și un risc crescut de parodontoză.

Sursele de magneziu includ somonul, tonul, nucile, semințele de dovleac și bananele și verdeața (spanac, pătrunjel și varză).

La sfatul medicului, poți suplimenta aportul de magneziu din corp, luând suplimente de vitamine.

Vitamina A

Această vitamină te va ajuta să menții gingiile sănătoase. Favorizează vindecarea rapidă a zonelor rănite ale gingiei și previne uscarea gurii.

Surse: gălbenușuri de pește și ou, ficat, banane și caise, morcovi și pepeni și verdeață cu frunze.

Important de reținut! Fluorul este un element foarte important pentru sănătatea dinților. Nu trebuie să lipsească din dietă.